مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 04:002020-09-01اقتصادي

عقب نشینی دولت از ممنوعیت واردات گوشی های لوکس


علی رغم توصیه های مکرر رهبری مبنی بر عدم واردات کالاهای لوکس و برخلاف تصمیم اولیه دولت، واردات گوشی های گرانقیمت ادامه دارد و سالانه بیش از نیم میلیارد یورو از منابع ارزی را می بلعد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای 300 یورو که در راستای مدیریت منابع ارزی و تجدید نظر در تخصیص ارز به اجناس لوکس و غیر ضروری مدتی قبل با توجه به شرایط خاص کشور و لزوم صرفه جویی هرچه بیشتر در مصارف ارزی اتخاذ شد، به دلیل هوچی گری و شیطنت واردکنندگان ناگهان با مخالفت وزیر جوان ارتباطات و هجمه هایی از سوی برخی رسانه ها مواجه گردید و در نهایت به عقب نشینی وزارت صمت از این تصمیم انجامید.

اما رهبر انقلاب یکشنبه گذشته، دوم شهریورماه، در دیدار مجازی با هیئت دولت به نوعی این عقب نشینی منفعلانه را زیر سوال بردند و گفتند: گاهی واردات به کشور لوکس است یعنی هیچ نیازی به آن نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی (آیفون) در سال 98 حدود نیم میلیارد یورو ارز تخصیصی داده شده است.

البته بخش خصوصی این کار را می کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد .

آیفون؛ گوشی متعلق به طبقه مرفه 4 درصدی گوشی های آیفون از سال 97 با رشد چشمگیر قیمت ارز، در زمره گوشی های خاص و گران قیمت قرار گرفته که صرفاً دهک های بالای درآمدی توان خرید آن را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی دولت از ممنوعیت واردات گوشی های لوکس

عقب نشینی دولت از ممنوعیت واردات گوشی های لوکس