مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 07:052020-09-01فرهنگي

«گمشدگی» در کتابفروشی ها


«گمشدگی» نوشته مصطفی جمشیدی شامل روایت داستانی نویسنده درباره زندگی و فعالیت های علی اصغر حکمت، وزیر معارف دوره پهلوی اول، منتشر شد.

- گمشدگی نوشته مصطفی جمشیدی شامل روایت داستانی نویسنده درباره زندگی و فعالیت های علی اصغر حکمت، وزیر معارف دوره پهلوی اول، منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب در 168 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 20هزار تومان در انتشارات راه یار منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این کتاب روایتی داستانی براساس زندگی و فعالیت های علی اصغر حکمت، وزیر معارف دوره پهلوی اول، از بانیان و مؤثران واقعه کشف حجاب رضاخانی است.

رضاشاه که پس از بازگشت از سفر ترکیه در خرداد 1313 و تحت تأثیر اقدامات غرب گرایانه آتاتورک، یکی از موانع پیشرفت و ترقی کشور را حجاب زنان می دید، در اندیشه تغییر لباس مردم و ممنوعیت حجاب بود.

سرانجام و پس از قیام خونین مسجد گوهرشاد در اعتراض به سیاست های تغییر لباس اجباری و کشف حجاب، در روز 17 دی 1314 علی اصغر حکمت به عنوان وزیر معارف، به رضاشاه پیشنهاد می کند که همراه با اعضای خانواده خود و به صورت بی حجاب در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای عالی حاضر شود.

رضاخان نیز در این روز، همراه با اعضای خانواده اش به طور بی حجاب، شرکت می کند و ممنوعیت حجاب به صورت رسمی اعلام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گمشدگی» در کتابفروشی ها

«گمشدگی» در کتابفروشی ها