مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-01اقتصادي

آغاز برداشت بادام در مرودشت/پیش بینی تولید 500 تن بادام


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توابع استان فارس گفت: برداشت بادام درختی از 671 هکتار از باغ های بادام دیم و آبی در این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود بالغ بر 500 تن بادام تولید شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توابع استان فارس گفت: برداشت بادام درختی از 671 هکتار از باغ های بادام دیم و آبی در این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود بالغ بر 500 تن بادام تولید شود.

عزیز رحیمی سه شنبه 11 شهریور در جمع خبرنگاران، زمان آغاز برداشت محصول بادام را اواخر مرداد تا اواخر شهریور اعلام و اضافه کرد: متوسط برداشت بادام دیم و آبی بین 800 تا هزار کیلوگرم در هکتار است و در مرودشت 467 هکتار باغ دیم و 204 هکتار باغ آبی بادام وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت بادام در شهرستان متعلق به بخش های کامفیروز و درودزن است، خاطرنشان کرد: این محصول از نظر اقتصادی می تواند در معیشت کشاورزان تاثیر بسزایی داشته باشد و قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت بصورت دیم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: با توجه به زودگل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین این باغات، این مدیریت در راستای اصلاح و احیاء باغ های بادام شهرستان و بهبود وضعیت تولید این باغ ها طرح تغییر ارقام زودگل و با عملکرد پایین را در دستور ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت بادام در مرودشت/پیش بینی تولید 500 تن بادام

آغاز برداشت بادام در مرودشت/پیش بینی تولید 500 تن بادام