چرا رتبه بندی معلمان اجرا نشد؟!افزایش قطره چکانی حقوق و بازی با نام رتبه بندی به معنای اجرای سند تحول نیست ضمن اینکه ایجاد رقابت هم نکرده و باعث کیفیت خدمات نیز نشده است. - خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: سیمای ملی فرصت مناظره با وزیر آ موزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان و مصاحبه های اخیرشان را فراهم کند. 1- ضرورت رتبه بندی: چون آموزش، محور توسعه کشورهاست و هیچ کس دوست ندارد فرزندش تحت آ موزش معلمان بی انگیزه قرار گیرد یا باید دائما در تنور مدارس پولی و خاص دمید که منفعت عام ندارد یا به فکر تحول آموزش و پرورش بود. راه نخست به سبب کم هزینه تر بودن و ایجاد منفعت خاص، بیشتر دنبال شده است اما راه دوم بر روی کاغذ مانده. از سال 85 مقام معظم رهبری نظام بر لزوم تحول آ موزش و پرورش تأکید داشته اند. نهایتاً در سال 89 و 90 جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آ موزش و پرورش منجر به امضای سندی 64 صفحه ای به نام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با امضای دکتر حاجی بابایی و دکتر مخبر دزفولی شده است. افق چشم انداز این سند 1404 است که در آن آموزش و پرورش باید در منطقه بدرخشد و با جهان در ارتباط باشد و. علاوه بر سند تحول، برنامه های توسعه کشور و دیگر اسناد بالادستی هم بر لزوم تحول آموزش و پرورش تأکید دارند و همگی، محور و پیشانی را مدرسه و معلم معرفی می کنند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |