مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 17:452020-09-01سياسي

مقتل خوانی در مجالس عزای حسینی(ع) باب شود


عضو خبرگان رهبری مقتل را قوی ترین زبان برای انتقال وقایع عاشورایی دانست و گفت: مداحان با آموختن مقتل خوانی، هنرمندانه آن را در جامعه ادا کنند.

- ایسنا/لرستان عضو خبرگان رهبری مقتل را قوی ترین زبان برای انتقال وقایع عاشورایی دانست و گفت: مداحان با آموختن مقتل خوانی، هنرمندانه آن را در جامعه ادا کنند.

آیت الله احمد مبلغی در جمع عزاداران حسینی با اشاره به اهمیت مقتل خوانی در انتقال پیام عاشورا، اظهار کرد: لازم است سخنرانان و مداحان با آموختن مقتل خوانی، هنرمندانه آن را در جامه ادا کنند.

وی با بیان این که نوحه ها و روضه ها خوب است ولی هیچ چیز جای مقتل را از حیث استحکام تأثیرگذاری و استواری نمی تواند بگیرد، تصریح کرد: ممکن است در نوحه ها و روضه ها گاهی مباحثی کم و زیاد شود، ولی در مقتل صحت، استواری و استحکام نهفته است.

مبلغی ادامه داد: مداحان ما می توانند هنرمندانه مقتل را به زبانی بگویند که در برانگیختن احساسات و عواطف نقش اساسی را داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دو شیوه مقتل خوانی و این که شیوه اول مقتل خوانی رایج است که در این شیوه، مقتل به صورت کامل(از ابتدا تا انتها) ارائه می شود، افزود: می توان مقتل را به صورت موضوعی نیز ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقتل خوانی در مجالس عزای حسینی(ع) باب شود

مقتل خوانی در مجالس عزای حسینی(ع) باب شود