مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 02:252020-09-01اقتصادي

امسال دل انار ساوه نمی شکند


هرچه به روزهای منتهی به برداشت انار در قطب تولید انار جهان نزدیک می شویم دلشوره انارکاران ساوجی بیشتر می شود، چرا که این محصول در مرداد و شهریورماه مراحل کامل آبدهی را طی کرده و برای برداشت در مهرماه آماده می شود و کوچکترین اتفاقی در این مدت ممکن است .

- ایسنا/مرکزی هرچه به روزهای منتهی به برداشت انار در قطب تولید انار جهان نزدیک می شویم دلشوره انارکاران ساوجی بیشتر می شود، چرا که این محصول در مرداد و شهریورماه مراحل کامل آبدهی را طی کرده و برای برداشت در مهرماه آماده می شود و کوچکترین اتفاقی در این مدت ممکن است دسترنج باغداران را هدر داده و عرضه محصول با کیفیت را با مشکل مواجه کند.

در کنار تغییرات شرایط آب و هوایی و سردشدن محسوس هوا توام با بارندگی که خود خسارت زاست، گرمای بیش از حد هوای تابستان نیز بلای جان انار تولیدی در شهر یاقوت های سرخ است که منجر به وقوع پدیده آفتاب سوختگی شده و هیچ چاره و روشی علمی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

گرچه باغداران به روش های مدیریتی سنتی روی آورده اند تا بتوانند خسارت متاثر از این پدیده که موجب سوختگی پوست و ترکیدگی انار بر اثر تابش مستقیم آفتاب می شود، را کاهش دهند.

به اعتقاد کارشناسان، اقلیم و شرایط آب و هوایی متناسب با طبیعت انار در ساوه، دلیل تولید این میوه پرطرفدار با درجه بریکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال دل انار ساوه نمی شکند

امسال دل انار ساوه نمی شکند