مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 03:252020-09-02فرهنگي

ناگفته هایی از «طیاب» و فیلم ناتمامش


منوچهر طیاب در آخرین روزهای عمر خود در حال ساخت فیلمی درباره تاریخ زنبورداری در ایران بوده که اگر چه بخش­ هایی از آن را فیلمبرداری کرده بود، - همایون امامی می گوید: منوچهر طیاب در آخرین روزهای عمر خود در حال ساخت فیلمی درباره تاریخ زنبورداری در ایران بوده که اگر چه بخش­ هایی از آن را فیلمبرداری کرده بود، اما هرگز به پایان نرسید.

همایون امامی از دوستان زنده یاد منوچهر طیاب و نویسنده کتاب ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم که در مورد زندگی و فعالیت ­های سینمایی منوچهر طیاب است، از این روزها با عنوان روزهای خُسران یاد می کند، اشاره او به مرگ نابهنگام دو تن از ستون ­های سینمای مستند ایران، یعنی خسرو سینایی و منوچهر طیاب است که به فاصله کمتر از یک ماه از دنیا رفتند.

امامی در گفت وگویی با ایسنا درباره پیشینه ی دلبستگی طیاب به سینما تعریف می کند: طیاب در دوران تحصیل در دبیرستان البرز در زمینه نگارش و ترجمه مقاله ­های سینمایی، همکاری خود را با نشریه وزین ستاره سینما آغاز کرد.

ترجمه­ های او در همان سال های نوجوانی و قبل از تحصیل در رشته سینما برای بسیاری از علاقه مندانی که به زبان و منابع مهم انگلیسی زبان سینما دسترسی نداشتند بسیار راهگشا و آموزنده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از «طیاب» و فیلم ناتمامش

ناگفته هایی از «طیاب» و فیلم ناتمامش