مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-02اقتصادي

تعیین تکلیف معبد لائودیسه در گرو همکاری شهرداری و راه و شهرسازی است


رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: تعیین تکلیف معبد لائودیسه با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی سریعتر انجام می شود.

- محسن جانجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در صورتی که شهرداری و اداره راه و شهرسازی نهاوند با میراث فرهنگی همکاری های لازم را داشته باشند تعیین تکلیف معبد لائودیسه زودتر امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: وجود معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران باعث شد که وضعیت ساخت و ساز در این منطقه سال ها راکد شده و واحدهای مسکونی این منطقه فرسوده و در مواردی هم برای ساکنین خطرآفرین شده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند افزود: از ابتدای کشف لوح معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران در این شهرستان که به 50 سال پیش بازمی گردد تا کنون ساخت و ساز در این منطقه بر اساس قانون ممنوع بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه ادامه این وضعیت مشکلاتی را به لحاظ فرسودگی بناهای مسکونی و غیر مقاوم بودن آنها در مقابل زلزله برای ساکنان بوجود آورده بود لذا تعیین وضعیت این منطقه به عنوان یکی از مطالبات جدی مسئولین شهرستان و مردم منطقه در دستور کار قرار گرفت.

جانجان افزود: به منظور رفع این مشکل 50 ساله،  پیگیری های لازم به عمل آمد و پس از برگزاری 12 جلسه کارشناسی و با نظر کمیته فنی وزارت میراث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین تکلیف معبد لائودیسه در گرو همکاری شهرداری و راه و شهرسازی است

تعیین تکلیف معبد لائودیسه در گرو همکاری شهرداری و راه و شهرسازی است