مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-02پزشكي

شهری در محاصره قبرستان ها/ وقتی شهرداری صدای شهروندان را نمی شوند


شهر دورود با 5 قبرستان محاصره شده است، مردم درخواست ایجاد آرامستان در خارج از شهر را مطابق قانون دارند اما همچنان شهرداری صدای شهروندان را نمی شوند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مطابق آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها، مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور، آرامستان ها باید چندین کیلومتر خارج از شهر احداث شوند حتی در روستاها هم نباید فاصله با آرامستان کمتر از یک کیلومتر باشد.

شهرستان دورود دارای پنج قبرستان است که همگی در محدوده شهری هستند و فاصله آنها با منازل مسکونی خیلی کم است، قبرستان 17 شهریور، ناصرالدین، انگشته، خاتم الانبیا و گلزار شهدا همگی در محدوده شهر و در جوار منازل مسکونی هستند.

اکنون ظرفیت تمام این پنج قبرستان تکمیل شده است اما اگر در ماه های آینده تصمیمی برای احداث آرامستان عمومی در خارج شهر مطابق ضوابط آیین نامه وزارت بهداشت و وزارت کشور اتخاذ نشود، این شهر با بحران جدی مواجه خواهد شد.

برای قبرستان های قدیمی محدوده ای پیش بینی شده است مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قانون، شهرداری برای احداث قبرستان هایی که جدید احداث می شوند باید از محیط زیست استعلام بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهری در محاصره قبرستان ها/ وقتی شهرداری صدای شهروندان را نمی شوند

شهری در محاصره قبرستان ها/ وقتی شهرداری صدای شهروندان را نمی شوند