مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-02سياسي

پرونده 8 میلیاردی در یزد به صلح و سازش ختم شد


معاون رییس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف از سازش در یک فقره پرونده با موضوع تقسیم ترکه به ارزش بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط شعبه 7 شورای حل اختلاف شهرستان یزد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا حداد در مورد رسالت اصلی شورای حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده ها بیان داشت: شوراهای حل اختلاف نهادی مردم محور است که توانسته در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

وی عنوان کرد: در کنار اثر صلح و سازش در کاهش آماری پرونده ها می توان به کاهش آسیب های اجتماعی و بازگشت آرامش به طرفین پرونده نیز اشاره کرد.

حداد با اشاره به بخشنامه رییس دستگاه قضا در مورد ارجاع پرونده ها از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف تصریح کرد: اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، با اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف صلح و سازش در دعاوی، روند رو به افزایشی داشته است.

معاون رییس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف یادآور شد: مبنای اصلی کار شوراهای حل اختلاف صلح و سازش بوده که بهترین و بالاترین اقدام در جامعه نیز به حساب می آید و اگر به تقویت شوراهای حل اختلاف در جهت تحقق این رسالت، اهتمام شود نتایج خوبی برای دستگاه قضا خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده 8 میلیاردی در یزد به صلح و سازش ختم شد

پرونده 8 میلیاردی در یزد به صلح و سازش ختم شد