مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-02بين الملل

توافق وزرای دفاع ترکیه و دولت وفاق لیبی برای تداوم حضور نظامی آنکارا


وزرای دفاع ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی طی دیدار در آنکارا بر تداوم حضور نظامی ترکیه در این کشور و ارائه خدمات آموزشی و مستشاری به نیروهای طرابلس توافق کرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که ارائه فعالیت های آموزشی و مستشاری این کشور در حوزه های امنیتی و نظامی به دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس ادامه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه طی دیدار با صلاح النمروش وزیر دفاع دولت وفاق ملی در آنکارا ضمن اشاره به روابط پانصد ساله ترکیه و لیبی، مجدداً بر حمایت آنکارا از دولت طرابلس تاکید کرد.

بر این اساس، آکار با بیان اینکه ترکیه برای حصول صلح و ثبات در لیبی تلاش می کند، گفت سرزمین لیبی به مردم این کشور تعلق دارد و آنکارا نیز حامی یک لیبی مستقل است که تمامیت ارضی و وحدت سیاسی آن تثبیت شده باشد.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال 2015 بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت پارلمان دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی شناسند و از 15 فروردین 1398، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق وزرای دفاع ترکیه و دولت وفاق لیبی برای تداوم حضور نظامی آنکارا

توافق وزرای دفاع ترکیه و دولت وفاق لیبی برای تداوم حضور نظامی آنکارا