مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 09:502020-09-02پزشكي

افزایش 10 درصدی خطر ناباروری مردان با هر 9 کیلو اضافه وزن


به گفته عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هر 9 کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلا به ناباروری مردان را 10 در صد افزایش می دهد.

- جی پلاس ، غزاله اسلامیان، در خصوص ناباروری در مردان گرفتار اضافه وزن و چاقی، اظهار داشت: کیفیت اسپرم ها به ویژه تعداد کل اسپرم ها و تعداد اسپرم های متحرک در مردان چاق در مقایسه با مردان دارای وزن مناسب، پایین تر است.

این افت کیفیت اسپرم ها و اختلالات در ترشح هورمون های جنسی در مردان چاقی که مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت هستند، بیشتر است.

مهر نوشت، وی افزود: مردان چاقی که برای کاهش وزن از رژیم های غیراصولی پیروی می کنند، در نتیجه گرسنگی سلولی به سراغشان می آید و بنابراین اسپرم ها نیز این گرسنگی را تجربه خواهند کرد و کاهش کیفیت اسپرم ها هم به دلیل اضافه وزن و هم به دلیل کاهش وزن غیر اصولی دوچندان می شود.

عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: بنابراین مردان چاق با مراجعه به متخصصین تغذیه، پس از ارزیابی وضعیت تغذیه با دریافت یک رژیم غذایی کاهش وزن متعادل، متنوع و متناسب با نیازهایشان و همچنین اصلاح عادت های غلط غذایی، می توانند نقش مهمی سلامت فرزند آینده خود داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی خطر ناباروری مردان با هر 9 کیلو اضافه وزن

افزایش 10 درصدی خطر ناباروری مردان با هر 9 کیلو اضافه وزن