مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 10:052020-09-02اقتصادي

تاکستان های خراسان شمالی سفیدک انگور را شکست دادند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکستان های این استان از گزند آسیب بیماری سفیدک انگور جان سالم به دربردند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکستان های این استان از گزند آسیب بیماری سفیدک انگور جان سالم به دربردند.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بروز بیماری سفیدک انگور طی یک ماه گذشته در تاکستان این استان اظهارکرد: شدت این بیماری از شدت بیماری در فصل بهار بیشتر بود.

وی افزود: از آنجاییکه انگور در تاکستان های استان در حال رسیدن است و از سوی دیگر به علت افزایش میزان قند در حبه های انگور، مقاومت خوشه ها نسبت به بیماری زیادتر شده بود در نتیجه بیماری نتوانست به تاکستان ها خسارت وارد کند.

رضایی ادامه داد: البته طی حدود چهار هفته گذشته بر اثر بارش شدید تگرگ در منطقه بدرانلوی بجنورد خسارت به تاکستان ها وارد شد که شبیه به خسارت سفیدک انگور بوده اما این خسارت ارتباطی به بیماری مذکور نداشته است.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار هکتار از 18 هزار هکتار از باغات انگور خراسان شمالی در لبه تیغ فعالیت های این بیماری قرار داشتند.

به گفته این مقام مسئول وجود رطوبت نسبی بالا، تربری و هرس، مبارزه شیمیایی، مبارزه با علف های هرز از عواملی بودند که از بروز خسارت ها جلوگیری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکستان های خراسان شمالی سفیدک انگور را شکست دادند

تاکستان های خراسان شمالی سفیدک انگور را شکست دادند