مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-03بين الملل

حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد


دادگاه کیفری عربستان سعودی روز چهارشنبه در حکم بدوی، هفت نفر را به جرم حمله به حسینیه ای در مراسم عزاداری شیعیان در سال 2014 به اعدام محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای روزنامه عکاظ عربستان، همچنین سه تن از متهمان به 25 سال زندان محکوم شدند.

جلسه دادگاه دو متهم به خاطر عدم حضور به تعویق افتاد.

این افراد به خاطر حمله به یک حسینیه در عاشورای سال 2014 در روستای الدالوه در استان احسا در منطقه الشرقیه عربستان که ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، محکوم می‌شوند.

شبکه دولتی الاخباریه عربستان نیز در این باره گزارش داد که دادگاه کیفری این کشور احکام بدوی علیه متهمان در عملیات تروریستی در الدالوه را صادر کرده که در جریان آن هفت نفر به اعدام ، سه تن هریک به تحمل 25 سال زندان محکوم شدند و محاکمه دو نفر دیگر نیز به تاریخ دیگری موکول شده است.

در حمله به این مراسم هفت تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند، این حمله توسط چند نفر نقابدار صورت گرفت و مقام‌های عربستانی مدعی هستند که عاملان این حمله زندانیان سابق عضو داعش بوده‌اند.

عکاظ به نام متهمان هیچ اشاره‌ای نکرده است، براساس این گزارش، این احکام قابل فرجام خواهی است و محکومان می‌توانند به این احکام اعتراض کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد

حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد