مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 06:502020-09-03پزشكي

کرونا ابتلا به وسواس فکری را تشدید می کند؟


یک روانشناس با بیان اینکه داده های معتبرِ مبتنی بر پژوهش در راستای افزایش شیوع وسواس همزمان با پاندمی کرونا وجود ندارد، اظهار کرد: آنچه به عنوان اختلال وسواس شناخته می شود، با تغییرات موقت یا نشخوارهای ذهنی موقتی که به علت تغییرات محیطی ما اتفاق می افتد، متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیمان دوستی گفت: هرچند هنوز پژوهش معتبری در این خصوص انجام نشده است اما بررسی‌هایی که در زمینه‌ سوابق مراجعه کنندگان به کلینیک با شکایت نشخوار بیش از حد در خصوص کرونا انجام داده‌ام نشان می‌دهد که بیشتر این افراد در سوابق تاریخچه ای خود با وسواس روبرو شده بودند و نمی توان گفت شروع وسواس آنها با پاندمی کرونا همزمان است.

وی ادامه داد: هرچند در ماه اول شیوع اپیدمی کرونا، مراجعه افراد با گزارش نشخوارهای ذهنی بالا رفته بود، اما اکثر این افراد در مراجعه های بعدی خود چنین شکایتی نداشتند.

به گفته‌ دوستی، نشخوارهای ذهنی موقتی که به دلایل وقوع اتفاق هایی در محیط ما به وجود می‌آیند، به عنوان اختلال وسواس شناخته نمی‌شوند چراکه اختلال وسواس فکری شامل فکر، عقیده، باور، تکانه یا تصور سمج و مزاحمی است که بیشتر از یک ساعت در روز وقت فرد را می گیرد و به شکل پایدار یعنی در طول زمان و نه موقتی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ابتلا به وسواس فکری را تشدید می کند؟

کرونا ابتلا به وسواس فکری را تشدید می کند؟