مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-03اقتصادي

کشاورزان بعد از برداشت محصول، مزارع خود را آتش نزنند


کشاورزان برای حفظ ماده آلی خاک زراعی به هیچ عنوان نباید بعد از برداشت محصول و کاه، مزراع خود را آتش بزنند.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی ابهر گفت: کشاورزان برای حفظ ماده آلی خاک زراعی به هیچ عنوان نباید بعد از برداشت محصول و کاه، مزراع خود را آتش بزنند.

مجید قزوینیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نزولات جوی مناسب و پراکنش بهینه آن در سال زراعی جاری شاهد افزایش رشد علف های هرز و سرسبزی مراتع هستیم که همین امر وقوع آتش سوزی در مزارع گندم و مراتع و باغات شهرستان را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: با هماهنگی اعضای کمیته بحران، سازمان آتش نشانی در آمادگی کامل قرار گرفته و از مالکان سمپاش ها و خصوصا سمپاش های توربولاینر و مالکان تانکرهای آب رسانی درخواست شده که برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی این ادوات را در اختیار دهیاری ها قرار داده و نسبت به مهار آتش سوزی کمک کنند.

قزوینیان با اشاره به خرید گندم توسط سیلوها در شهرستان، یادآور شد: از کشاورزان درخواست می شود برای پیشگیری از مشکلات احتمالی هر چه سریع تر مزارع گندم و جو خود را برداشت و تحویل سیلوها دهند.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزان برای حفظ ماده آلی خاک زراعی به هیچ عنوان نباید بعد از برداشت محصول و کاه، مزراع خود را آتش بزنند، ادامه داد: برداشت به موقع محصول گندم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان بعد از برداشت محصول، مزارع خود را آتش نزنند

کشاورزان بعد از برداشت محصول، مزارع خود را آتش نزنند