مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 08:002020-09-03اقتصادي

تولید بیش از 6 میلیون تن گوجه فرنگی در کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی ایران گفت: برآوردهای انجام شده بیانگر تولید 6 میلون و 300 هزار تن محصول گوجه فرنگی در کشور است.

-   علی طهماسبی امروز 13 شهریور با سفر به آذربایجان غربی در حاشیه جلسه هماهنگی خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی و سیب صنعتی استان ، بیان کرد: از کل تولید محصول گوجه فرنگی کشور در حدود 600 هزار تن آن مربوط به گوجه فرنگی گلخانه ای می باشد که هیچ مشکلی در این زمینه از نظر بازار صادرات و فروش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مشکلات این بخش در پیک فصل تولید گوجه فرنگی در مزارع است، گفت: در استانهایی مانند آذربایجان غربی و سایر استانهای سردسیر که اوج تولید درفصل تابستان است ، هر چقدر که کارخانجات اقدام به خریدمنصفانه از کشاورزان نمایند و بازار کشش مصرف تازه خوری را داشته باشد ، دولت در این زمینه ورود نمی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در صورت کاهش قیمت برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان و جبران هزینه تمام شده محصول دولت با هدف حمایت از تولید کننده وارد خرید حمایتی این موضوع می شود تا قیمتها متعادل شود.

وی با اشاره به اینکه مازاد تولید فقط در فصل تابستان است، گفت: صنایع تبدیلی متولی اصلی بعد از برداشت محصول هستند و ما در اغلب استانها در این زمینه با کارخانجات به توافق رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 6 میلیون تن گوجه فرنگی در کشور

تولید بیش از 6 میلیون تن گوجه فرنگی در کشور