مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-03اقتصادي

ماجرای ساخت سد مجازی در تهران چست؟


درحال حاضر شهرداری مصرف کننده عمده آب در تهران است و حدود 200 میلیون متر مکعب یعنی به اندازه ظرفیت سدکرج آب را برای نگهداری فضای سبز مصرف می کند، - برای مقابله با این مساله کلنگ اولین سد مجازی در تهران زده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم اینک فضای سبز شهر تهران حدود 180 میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که 90 درصد آن از محل 400 حلقه چاهی است که در اختیار شهرداری تهران قرار دارد، همچنین برای آبیاری فضای سبز شهر تهران حدودا کمتر از چهار درصد از پساب استفاده می شود که حدود 7 میلیون متر مکعب است و اگر این گونه پیش برویم در افق 1410 باید 218 میلیون متر مکعب از محل منابع آبهای زیرزمینی شهر تهران برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

در این راستا و برای مقابله با این مهم روز گذشته تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و شهرداری تهران امضا شد که بر اساس آن از این پس فضای سبز پایتخت با پسآب تصفیه شده در تصفیه خانه های فاضلاب آبیاری می شود و از این طریق میزان استفاده از منابع آبهای زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال 1410 به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و منبع اصلی تأمین آبیاری تهران پساب تصفیه خانه ها خواهد بود.

پساب خروجی شهر تهران حدودا به 450 میلیون متر مکعب می رسد در همین رابطه تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو گفت: طرح جامع جمع آوری فاضلاب شهر تهران پیشر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای ساخت سد مجازی در تهران چست؟

ماجرای ساخت سد مجازی در تهران چست؟