مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 11:402020-09-03سياسي

بهره برداری از سد کلقان چای بستان آباد آغاز شد


در هجدهمین هفته از پویش هر هفته _ الف_ ب _ ایران در سال 99، بهره برداری از سد کلقان چای بستان آباد در آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی آغاز شد.

-   مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این آیین با ارائه گزارشی، اظهار کرد: سد کلقان چای در حوضه آبریز سفید رود بزرگ قرار دارد و در تقسیم بندی های حوضه آبریز کشور با وسعت 59 هزار و 500 کیلومترمربع یکی از بزرگترین حوزه های آبریز فرعی کشور است که در زیرمجموعه حوضه آبریز دریای خزر قرار داشته و هفت استان با تنوعی از قومیت ها از این حوضه آبریز بهره مند هستند.

محمد حاج رسولی ها در ادامه سخنان خود گفت: اصول حاکم بر مدیریت حوضه آبریز به گونه ای است که باید تمامی مردم از بالادست تا پایین دست حوضه آبریز با رعایت اصول چرخه آب و برقراری تعادل در عرضه و تقاضای آب، بتوانند عادلانه از منافع آن بهره مند شوند.

وی افزود: در این راستا وزارت نیرو با دستور وزیر، در کنار اهداف توسعه ای در قالب برنامه ساز و کارها نیز استقرار مدیریت حوضه های آبریز در کشور را طی سال جاری در سرلوحه برنامه های خود قرار داده تا با این مدیریت ضمن توسعه هماهنگ منابع آب و خاک و سایر منابع وابسته و با حفظ اکوسیستم های حیاتی، تنازعات را به حداقل برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سد کلقان چای بستان آباد آغاز شد

بهره برداری از سد کلقان چای بستان آباد آغاز شد