مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 00:452020-09-03اقتصادي

افزایش 3 تا 6 برابری قیمت کود و سم


رییس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به افزایش سه تا شش برابری قیمت نهاده های کشاورزی و به تبع آن افزایش هزینه های تمام شده تولید، از نمایندگان مردم در مجلس و تشکل ها خواست که از سازمانها و نهاد های مرتبط بخواهند پاسخگوی دلیل این افزایش قیمتها باشند.

- رییس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به افزایش سه تا شش برابری قیمت نهاده های کشاورزی و به تبع آن افزایش هزینه های تمام شده تولید، از نمایندگان مردم در مجلس و تشکل ها خواست که از سازمانها و نهاد های مرتبط بخواهند پاسخگوی دلیل این افزایش قیمتها باشند.

محمد شفیع ملک زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های کشاورزی هزینه تولید را افزایش می دهد، گفت: قیمت کودهای فسفاته و پتاسه با حذف ارز دولتی شش برابر شده اند و برای مثال یک لیتر سم دلتامترین که در اردیبهشت امسال 47 هزارتومان بود در حال حاضر به بیش از 110 هزار تومان رسیده یا سم اکسی کلرور مس 44 هزارتومانی در بازه سه ماهه به 130 هزارتومان و سم فنیتروتیون نیز که در اردیبهشت 108 هزارتومان بود در حال حاضر به 434 هزار تومان رسیده است.

در حقیقت باید پرسید با این افزایش قیمت ها و کاهش نقدینگی، کشاورز چگونه می تواند شرایط را تاب بیاورد؟ وی با اشاره به اینکه دولت باید نهاده ها و تسهیلاتی ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد تا بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 تا 6 برابری قیمت کود و سم

افزایش 3 تا 6 برابری قیمت کود و سم