مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 02:502020-09-03اجتماعي

روایتی از نماد شهر ایلام/ قلعه عظیمی که بر ایلام سایه افکنده


کوه قلاقیران با ارتفاع 2152 متر یکی از کوه های زیبا و نماد طبیعی شهر ایلام است؛ در بالای کوه قلاقیران، قلعه عظیمی به نام قلعه قلاقیران وجود دارد که در سال 1382 در آثار ملی به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام بنا به اسناد تاریخی فراوان بخشی از کشور عیلام باستان بوده است که در حدود سه هزار سال پیش از میلاد منقرض شده؛ ایلام در سال 1342 در تقسیمات کشوری به استان تبدیل شده است.

این استان صدها اثر تاریخی دیدنی و ماندگار دارد که قلاقیران تنها بخشی از جاذبه ها و پتانسیل های ناشناخته این استان محروم است؛ این کوه در 3 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد؛ ارتفاع کوه قلاقیران 2152 متر است.

در دامنه کوه قلاقیران، جنگل بلوط وجود دارد؛ قلاقیران مسیر دشواری دارد که در صورت گذر از آن، چشم انداز فوق العاده شهر ایلام و جنگل های نزدیک آن قابل مشاهده است که روح را می نوازد؛ در زبان کردی ایلامی واژه قلا به معنی قلعه است.

قلعه قلاقیران به ثبت ملی رسیده است عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: کوه قلاقیران علاوه بر جاذبه طبیعی یکی از آثار باستانی نیز هست؛ یکی از قلعه های دوران ساسانی به نام قلعه قلاقیران در بالای کوه وجود دارد که به ثبت ملی رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از نماد شهر ایلام/ قلعه عظیمی که بر ایلام سایه افکنده

روایتی از نماد شهر ایلام/ قلعه عظیمی که بر ایلام سایه افکنده