مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-04پزشكي

کدام ویژگی های شخصیتی ممکن است زمینه ساز خیانت زناشویی شوند؟


عوامل مختلفی در بروز خیانت زناشویی نقش دارد و عواملی مثل ویژگی ها و خصوصیات فردی، نارضایتی عاطفی و جنسی در روابط زناشویی، مشکلات خانواده و عوامل اجتماعی، - می توانند زمینه ساز و تسهیل کننده گرایش افراد متاهل به خیانت زناشویی باشند.

یافته‌های یک مطالعه نشان داد که ویژگی‌های شخصیتی روان‌نژندی، برون‌گرایی، باز بودن به تجربه در افراد دارای سابقه روابط فرازناشویی بیشتر از زوجین عادی است و ویژگی‌هایی مثل توافق‌جویی و وجدان‌گرایی در این افراد کم‌تر است.

همچنین رضایت جنسی نیز در این زوجین کم‌تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خیانت زناشویی یکی از پیچیده‌ترین و آسیب‌زاترین مشکلات بین زوجین است که عوامل زیادی در بروز این رفتار تاثیر دارد و نگاه تک عاملی به آن ساده‌انگاری است.

با توجه به شیوع قابل توجه این مشکل، «فرشته بخشایش» و «نسرین باقری» پژوهشگران روان‌شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ویژگی‌های شخصیتی و رضایت جنسی را در زوجین با مشکلات خیانت زناشویی و زوجین مورد بررسی قرار دادند.

برای انجام این پژوهش، 60 نفر از افرادی که به دلیل خیانت زناشویی یکی از زوجین در دوره زمانی اردیبهشت تا آبان سال 1397 به یک کلینیک مشاوره در منطقه 3 تهران مراجعه کرده‌ بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ویژگی های شخصیتی ممکن است زمینه ساز خیانت زناشویی شوند؟

کدام ویژگی های شخصیتی ممکن است زمینه ساز خیانت زناشویی شوند؟