مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 01:052020-09-04اقتصادي

بی توجهی به اصل 30 قانون اساسی/ بی عدالتی آموزشی در کشور


بی توجهی به اصل 30 قانون اساسی، افزایش هزینه های تحصیل، رشد مدارس غیرانتفاعی در کنار مشکلات اقتصادی سال های اخیر بسیاری از دانش آموزان را از تحصیل محروم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاریی فارس از زنجان، مرتضی صارمی در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده آورده است، بی توجهی به اصل 30 قانون اساسی، افزایش هزینه های تحصیل، رشد مدارس غیرانتفاعی در کنار مشکلات اقتصادی سال های اخیر بسیاری از دانش آموزان را از تحصیل محروم کرده است.

معضلی که نه تنها طی سال های گذشته تلاشی برای رفع آن نشده است، بلکه بررسی نتایج کنکور و حتی لایحه بودجه سال 99 نشان می دهد، بی عدالتی آموزش در کشور رفته رفته وضعیت بدتری به خود گرفته است.

 به گونه ای که در بودجه سال 99 به وجود افزایش 18 درصدی کل بودجه آموزش و پرورش، عموما اعتبار برنامه های مرتبط با عدالت آموزشی یا کاهش یافته یا افزایش قابل توجهی نداشته است.

به عنوان مثال اعتبارات ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق محروم در مقاطع مختلف از حدود 194 به 146 میلیارد تومان کاهش یافته است.

در مورد دیگری اعتبارات برنامه توسعه عدالت آموزشی (پوشش دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل در استان های هدف) از  290 میلیارد تومان به 160 میلیارد تومان کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به اصل 30 قانون اساسی/ بی عدالتی آموزشی در کشور

بی توجهی به اصل 30 قانون اساسی/ بی عدالتی آموزشی در کشور