مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-05دانش

سنجش باید از پذیرش جدا شود/ تلاش می کنیم سنجش 2 بار در سال انجام شود


معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سنجش و پذیرش باید از هم جدا باشند، دنبال این هستیم سنجش از یک بار در سال به دو بار در سال افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم سوزنچی معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت کنکور گفت: واقعیت این است که ما در هر سیستمی که تعدادی ظرفیت داشته باشیم و تعدادی متقاضی در آن باشد، ناگزیر از انتخاب هستیم که این ظرفیت را به چه کسی بدهیم؟ اما سوال این است که این انتخاب چگونه و به چه صورت و با چه سیستمی باشد که به نحو مطلوب به نتیجه برسد.

کنکور اولین بار سال 1317 برگزار شد وی ادامه داد: کنکور در کشور ما به طور سنتی برگزار می شود، اولین بار در سال 1317 که تعداد متقاضیان از تعداد صندلی ها بیشتر شد، کنکور توسط دانشکده ها برگزار شد در سال 1324 این آزمون ها به صورت دانشگاهی شد و دانشگاه تهران این آزمون را برگزار کرد و خیلی دانشگاههای دیگر مانند دانشگاه تهران این آزمون را برگزار کردند.

سال 1354 سازمان سنجش تشکیل شد معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سال 1342 که تعداد متقاضیان خیلی بیشتر شد و از طرفی هم فرآیند تصحیح آزمون زمان بر بود، آزمون به صورت تستی برگزار شد که راحت تر با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش باید از پذیرش جدا شود/ تلاش می کنیم سنجش 2 بار در سال انجام شود

سنجش باید از پذیرش جدا شود/ تلاش می کنیم سنجش 2 بار در سال انجام شود