مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-05اقتصادي

اجاره نشینی، دوباره خوش نشینی می شود


یکی از جدیدترین سیاست هایی که تا حدودی توانست مانع افزایش مجدد و بسیار زیاد اجاره بها در سال جدید شود، قانون تعیین حد افزایش 25 درصدی قیمت های اجاره خانه در تهران بود.

- نرخ اجاره خانه درتهران، پس از فرازونشیب‌هایی که در بازارمسکن روی داد به رقمی رسیده که تا حدود یک دهه پیش، قیمت خرید یک واحد آپارتمان بود.

از این رو متقاضیان اجاره خانه در تهران و حتی شهرهای بزرگ، فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند و به همین دلیل دولت با ابزارها و سیاست‌های مختلف، سعی در رفع این مشکل بسیار اساسی دارد.

در ادامه با برخی از این ابزارها و سیاست‌ها و نحوه به کارگیری آنها در این شرایط اقتصادی آشنا می‌شوید: ایجاد محدودیت در افزایش نرخ اجاره‌بها یکی از جدیدترین سیاست‌هایی که تا حدودی توانست مانع افزایش مجدد و بسیار زیاد اجاره‌بها در سال جدید شود، قانون تعیین حد افزایش 25 درصدی قیمت‌های اجاره خانه در تهران بود.

این قانون جلوی افزایش نسبی قیمت‌ها را گرفت؛ منتها این قیمت‌ها به نحوی افزایش داشته که بدون اضافه کردن نرخ جدید هم، افراد بسیاری ازعهده پرداخت آن برنمی‌آیند.

از این رو باید سیاست‌هایی برای افزایش توان مستاجران در نظر گرفته می‌شد تا در این شرایط نامساعد اقتصادی، کمکی برای اجاره‌نشینان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاره نشینی، دوباره خوش نشینی می شود

اجاره نشینی، دوباره خوش نشینی می شود