مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-05بين الملل

چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز «لاداخ» است


وزیر دفاع چین می گوید اگرچه به راه حل مسالمت آمیز مقید هستیم اما هند مسئول تنش های مرزی است؛ همزمان ترامپ هم پای خود را به مناقشه پکن-دهلی باز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وی فنگ هه (Wei Fenghe) وزیر دفاع چین خطاب به راجنان سینگ (Rajnath Singh) همتای هندی، گفت که مسئولیت کامل تشدید تنش در خط مرزی لاداخ با دولت دهلی است.

وی همچنین از عزم چین برای حفاظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود سخن گفت.

با این حال، وزیر دفاع چین طی بیانیه ای، طرفین را به حل مسالمت آمیز مناقشه مرزی دعوت کرد و گفت: طرفین باید به توافق مهمی که بین شی جینپینگ رییس جمهور چین و نارندرا مودی نخست وزیر هند، حاصل شده پایبندی کامل داشته باشند و بر حل مسائل از طریق گفتمان و مشاوره تاکید کنند.

همتای هندی نیز متقابلاً از لزوم باز گذاشن کانال ارتباطی میان منابع دیپلماتیک و نظامی سخن گفت و اهیمت ثبات در مناطق مرزی را یادآوری کرد.

گفتگوی وزرای دفاع چین و هند در مسکو و در حالی انجام شد که طرفین برای حضور در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (همسود) و سازمان پیمان امنیت جمعی به روسیه رفته اند.

همزمان، خبرگزاری رویترز می گوید که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای کمک به حل مناقشه مرزی دهلی-پکن اعلام آمادگی کرده است! وی در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز «لاداخ» است

چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز «لاداخ» است