مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 05:452020-09-05بين الملل

چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد


پنتاگون می گوید چین از رزم ناوهای بیشتری در مقایسه با آمریکا برخوردار است و می تواند در آینده برتری نظامی واشنگتن را در سطح دریا تهدید کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یورنیوز، وزارت دفاع آمریکا با استناد به تازه ترین ارزیابی های خود اعتراف کرد که چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد.

آنها می گویند نیروی دریایی چین در حال حاضر 350 رزم ناو در اختیار دارد، حال آنکه تعداد ناوهای جنگی نیروی دریایی ایالات متحده تنها 293 فروند است.

همزمان آنها ادعا می کنند که اگرچه در مقایسه با چین، کشتی های جنگی کم تری در اختیار دارند؛ در زمینه های دیگر از جمله فناروی و تجهیزات پیشرفته تر دریایی نسبت به سایر رقبا دارای مزیت و برتری هستند.

با این حال، پنتاگون می گوید که دولت شی جینپینگ رییس جمهور چین، قصد ندارد در این سطح متوقف شود و همچنان در صدد توسعه و نوسازی ناوگان جنگی این کشور است.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، پکن در این راستا طرح هایی در دست اجرا دارد و پروژههایی نظیر ساخت و تولید هرچه بیشتر کشتی های دوزیست و ناوهای هواپیمابر را به صورت جدی دنبال می کند.

پنتاگون در عین حال می گوید که فاصله و اختلاف موجود از حیث فناوری و لجستیک میان نیروی دریایی چین و ایالات متحده، سال به سال در حال کم تر شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد

چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد