مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-05فرهنگي

تجاوز به عرصه بنای تاریخی / فاصله قانونی با بناهای تاریخی حفظ شود


تجاوز به عرصه و تخلف در سطح اشغال بنای مجاور خانه تاریخی آقاجان نسب انجام شده و پیگیری برای حل آن توسط اداره میراث فرهنگی مازندران انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تخریب بناهای تاریخی و ساختن بناهای جدید در استان مازندران کم اتفاق نمی افتد شاید خیلی از مردم جاذبه این استان را تنها طبیعت بدانند و کمتر کسی از بناهای تاریخی آنکه بیشتر متعلق به زمان قاجار است اطلاع داشته باشد در میان طبیعت مازندران خانه هایی هستند که به دست سرمایه گذاران مرمت و احیا شده اند اگرچه تعدادشان زیاد نیست اما می تواند امیدبخش باشد برای اینکه بتوان همان تعداد کم بناهای تاریخی به جا مانده را نیز حفظ کرد.

یکی از این بناها خانه آقاجان نسب بابل است که مرمت شده و به بهره برداری برای پذیرایی از گردشگران رسیده است.

اما کنار این بنای تاریخی ساختمانی نیز در حال احداث است که باعث شده تا حریم و عرصه خانه آقاجان نسب را خدشه دار کند اتفاقی که باعث می شود از زیبایی های این خانه تاریخی نیز کاسته شود و چه بسا خطراتی برای آن نیز داشته باشد همچنان که بخشی از دیوار این بنا نیز در پی این ساخت و ساز تخریب شده است.

ابوالفضل نیکو بیان جانشین معاونت میراث فرهنگی استان مازندران نسبت به این موضوع هشدار داد و به خبرنگار مهر گفت: مالک می تواند تا هشت و نیم متر ارتفاع بساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاوز به عرصه بنای تاریخی / فاصله قانونی با بناهای تاریخی حفظ شود

تجاوز به عرصه بنای تاریخی / فاصله قانونی با بناهای تاریخی حفظ شود