مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 07:002020-09-05اقتصادي

تاکید همتی بر نقش پژوهشکده پولی در سیاست گذاری نوین پولی


نتایج پژوهش های علمی پژوهشکده باید کاربردی و آثار آن در سیاستگذاری های بانک مرکزی برای مردم ملموس باشد و بنابراین پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی می تواند با اجماع دیدگاه های مختلف صاحب نظران در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی صبح امروز در بازدید از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، ضمن قدردانی از تلاش های آن مجموعه در خصوص نقش آن نهاد پژوهشی در سیاست گذاری و بانکداری نوین مرکزی اظهارداشت: بانک مرکزی باید از ساختار سنتی سیاستگذاری پولی که 60 سال براساس آن فعالیت کرده فاصله بگیرد و برای تحقق این هدف، پژوهشکده نقش موثری می تواند ایفا کند.

وی افزود: اکنون شاهد تحولات در بانکداری مرکزی در سطح جهان هستیم و نحوه دخالت بانک های مرکزی در بازارهای پولی دستخوش تغییر شده است؛ بنابراین بانک مرکزی باید مسیر خود را اصلاح کند و به سمت عملیاتی شدن پیش برود که قطعاً پژوهشکده می تواند در این زمینه بانک را یاری کند.

  همتی تصریح کرد: در حال حاضر ما نیز سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم و به دنبال طراحی مسیری هستیم که به واسطه آن بتوانیم تورم را کنترل و هدف گذاری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید همتی بر نقش پژوهشکده پولی در سیاست گذاری نوین پولی

تاکید همتی بر نقش پژوهشکده پولی در سیاست گذاری نوین پولی