مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 08:002020-09-05اقتصادي

همتی: سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم


در حال حاضر ما نیز سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم و به دنبال طراحی مسیری هستیم که به واسطه آن بتوانیم تورم را کنترل و هدف گذاری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی صبح امروز در بازدید از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، ضمن قدردانی از تلاش‌های آن مجموعه در خصوص نقش آن نهاد پژوهشی در سیاست‌گذاری و بانکداری نوین مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی باید از ساختار سنتی سیاستگذاری پولی که 60 سال براساس آن فعالیت کرده فاصله بگیرد و برای تحقق این هدف، پژوهشکده نقش موثری می‌تواند ایفا کند.

اکنون شاهد تحولات در بانکداری مرکزی در سطح جهان هستیم و نحوه دخالت بانک‌های مرکزی در بازار‌های پولی دستخوش تغییر شده است؛ بنابراین بانک مرکزی باید مسیر خود را اصلاح کند و به سمت عملیاتی شدن پیش برود که قطعاً پژوهشکده می‌تواند در این زمینه بانک را یاری کند.

همتی یادآور شد: در حال حاضر ما نیز سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده‌ایم و به دنبال طراحی مسیری هستیم که به واسطه آن بتوانیم تورم را کنترل و هدف گذاری کنیم.

از این رو، همه ارکان کشور و بخش‌های اقتصادی مختلف باید با یکدیگر همگن باشند و پژوهشکده باید نقش تسهیل‌گری القا و عملیاتی شدن این مهم را ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همتی: سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم

همتی: سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم