مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 11:452020-09-05بين الملل

خطبه امام جمعه مکه مقدمه چینی عادی سازی روابط با اسراییل بود


فعالان شبکه های اجتماعی با اشاره به سخنان عبدالرحمن السدیس امام جمعه مکه مکرمه از آن به مثابه مقدمه چینی برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو یاد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، فعالان شبکه های اجتماعی با اشاره به سخنان عبدالرحمن السدیس امام جمعه مکه مکرمه از آن به مثابه مقدمه چینی برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو یاد کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی با آوردن بخش هایی از خطبه السدیس که بحث و جدل فراوانی روز گذشته میان فعالان مطرح کرد و سئوالات زیادی درباره هدف از اشارات درباره تعامل با یهودیان در اسلام، به وجود آورده است.

وی در خطبه خود گفت: از جمله هشدارهای سودمند و مفید در مسائل اعتقادی، عدم درک صحیح درباب تولی وتبری و سردرگمی در آن بین باور قلبی و برخورد خوب در روابط فردی و بین المللی است.

عدم تولی غیرمسلمان منافاتی با این ندارد که با وی رفتار حسنه به منظور دلجویی از آن و الفت و تالیف قلب به منظور رهنمون ساختن آن به دین اسلام، شود.

السدیس با یادآوری وقایعی که پیامبر اسلام در تعامل با یهودیان داشت و با آنها مدارا می کرد، افزود: پیامبر درگذشت، در حالی که سپرش گرو نزد فرد یهودی ماند و حسن همجواری یک یهودی سبب اسلام آوردنش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطبه امام جمعه مکه مقدمه چینی عادی سازی روابط با اسراییل بود

خطبه امام جمعه مکه مقدمه چینی عادی سازی روابط با اسراییل بود