مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 03:252020-09-06فناوري

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح می شود


مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و مرکز تبادل داده ترافیکی (IXP) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز یکشنبه به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ارتباطات ، حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: امروز مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و در کنار آن مرکز تبادل داده ترافیکی با ظرفیت یک ترابیت بر ثانیه افتتاح خواهد شد.

براساس این گزارش ، یکی از موضوعات مهمی که در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات به آن توجه شده است موضوع مهم خدمات پایه کاربردی است که در سطح گسترده و عمومی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

گفتنی است ، از ابتدای سال جاری، پروژه ایجاد مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات در دستور کار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت به طوری که در ظرف کمتر از شش ماه، این مرکز داده  طراحی و آماده بهره برداری در فاز نخست رسیده است از طرفی باید به این نکته اشاره شود که حوزه های پایه ای  از مرکز داده مادر خدمات دریافت خواهند کرد عمده این خدمات پایه که تعریف مشخصی در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات - مصوب شورای عالی فضای مجازی- دارد، عبارت اند از موضوع موتورهای جستجوگر، پیام رسان ها، بحث رایانامه و همچنین سایر خدمات که جزء ضروریات و اولویت های خدمات کاربردی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح می شود

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح می شود