مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-06اقتصادي

پیش بینی برداشت 81 تن پسته از باغات پسته یامچی  


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با بیان این که شهر یامچی قطب تولید پسته شمالغرب کشور است، گفت: پیش بینی می شود امسال 81 تن پسته از باغات این شهر برداشت شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با بیان این که شهر "یامچی" قطب تولید پسته شمالغرب کشور است، گفت: پیش بینی می شود امسال 81 تن پسته از باغات این شهر برداشت شود.

علی صیادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مساحت کل باغات بارده و غیر بارده پسته در این شهرستان حدود 357 هکتار است که از این مقدار حدود 135 هکتار بارده و 222 هکتار غیربارده است.

وی با بیان این که برداشت پسته در این شهرستان از اواسط شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می یابد، گفت: ارقام پسته هم چون اکبری، احمدآقایی، کرامتی، کله قوچی، اوحدی و.

که از مرغوبیت و بازارپسندی خوبی برخوردار هستند، به عنوان ارقام غالب در مرند به کار می روند.

وی در خصوص خسارت های وارد شده به محصول پسته شهرستان در سال گذشته، افزود: به علت عوامل خسارت زا از جمله عدم تلقیح به دلیل هم زمانی با بارش باران و تگرگ، و سرمای بهاره به میزان 40 درصد کاهش محصول داشتیم.

صیادی با بیان این که عملکرد متوسط پسته مرند، 600 کیلوگرم در هر هکتار است، گفت: توسعه سطح زیرکشت پسته در شهرستان مرند از اولویت های کاری این مدیریت بوده و پیش بینی می شود ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 81 تن پسته از باغات پسته یامچی  

پیش بینی برداشت 81 تن پسته از باغات پسته یامچی