مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 06:352020-09-06سياسي

چرا اورامانات جهانی نشد؟


مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات شبکه‌بندی معابر ، پوشش بام‌ها ، نمای ابنیه‌ها و اغتشاشات بصری را چالش‌های مهم پیش روی ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات دانست که باید ظرف 15 روز آینده حل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پوریا طالب نیا در نشست ستاد رفع موانع ثبت جهانی شدن اورامانات بااشاره به انجام تعیین عرصه و حریم منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اظهارکرد: محدود تعیین شده برای عرصه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات 106 هزار هکتار و محدوده حریم آن نیز 303 هزار هکتار است.

وی بابیان اینکه در این محدوده 700 روستا و 180 سکونتگاه غیررسمی و کوچگاه وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در بخش مربوط به استان کرمانشاه سه منطقه حفاظت شده داریم که در مسیر ثبت جهانی شدن اورامانات مورد توجه یونسکو قرار خواهد گرفت.

مدیرپایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات سهم استان کرمانشاه از این منطقه را 60 درصد و سهم استان کردستان را 40 درصد اعلام کرد و گفت: وجود 1100 اثر تاریخی از انسان غارنشین تا عصر حاضر حاکی از قدمت باستانی منطقه اورمانات است که در کنار میراث های طبیعی، معنوی و فرهنگی بخوبی خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در مسیر ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات تاکنون 36 بافت روستایی این منطقه به ثبت ملی رسیده، اعلام کرد: طی دو سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اورامانات جهانی نشد؟

چرا اورامانات جهانی نشد؟