مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 07:402020-09-06اقتصادي

وزارت بهداشت با تمام توان در کنار تولید کنندگان دارو است


نشست مشورتی اضطراری وزیر بهداشت با انجمن های صنفی، سندیکاها و فعالان صنعت دارو و تجهیزات پزشکی صبح یکشنبه در محل ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در این نشست رییس سازمان غذا و دارو و مدیران کل دارو و تجهیزات پزشکی به ارائه گزارش آخرین وضعیت ارزی دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای سال 99 تا نیمه شهریور پرداخته و گزارش دادند که تا 15 شهریور شهریور، 1964 میلیون دلار ثبت سفارش دارو و تجهیزات پزشکی صورت پذیرفته که نسبت به سال گذشته در زمان مشابه کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.

در این گزارش عنوان شد: تخصیص ارز نیز با توجه به تخصیص 1402 میلیون دلاری ارز دارو و تجهیزات پزشکی کاهش 21 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مشاهده می شود در حالی که با تامین 969 میلیون دلار ارز از این منابع تخصیصی، تامین ارز تا 15 شهریورماه نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش 43 درصدی را نشان می دهد و به طور اخص در مورد تامین ارز بانکی دولتی کاهش 51 درصدی مشاهده می شود.

در ادامه این نشست، فعالان تامین و تولید دارو و تجهیزات پزشکی به مشکلات و فراز و فرود های تامین و تخصیص ارز در سال های اخیر اشاره کرده و موضوع راهکارهای عبور از شرایط موجود و رفع مشکلات و برخی ناهماهنگی های بین بخشی در تخصیص تامین ارز مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی به بحث گذاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت با تمام توان در کنار تولید کنندگان دارو است

وزارت بهداشت با تمام توان در کنار تولید کنندگان دارو است