مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-06پزشكي

از دست دادن کمتر ماده خاکستری با یادگیری چند زبان


مطالعه جدید محققان دانشگاه ریدینگ انگلیس نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند ممکن است دارای ماده خاکستری بیشتری در مغز خود باشند.

- مطالعه جدید محققان "دانشگاه ریدینگ" انگلیس نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند ممکن است دارای ماده خاکستری بیشتری در مغز خود باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقاله محققان انگلیسی که اخیرا در مجله Brain Structure and Function منتشر شد، محققان اسکن دقیق مغز کودکان و نوجوانان را بررسی کردند و دریافتند که شرکت کنندگان دوزبانه(مسلط به دو زبان) نسبت به افراد همسن خود که تنها به یک زبان تسلط دارند از ماده خاکستری و سفید بیشتری برخوردارند.

ماده خاکستری(Grey matter) یکی از بخش های سیستم عصبی مرکزی است.

سیستم عصبی مرکزی از دو ناحیه ماده سفید و ماده خاکستری تشکیل شده است.

در حالی که قبلاً اثبات شده بود که تسلط بر دو زبان بر روی ساختار مغز و عملکرد شناختی در بزرگسالان تأثیر مثبت می گذارد، این مقاله جامع ترین تجزیه و تحلیل تاکنون است که نشان می دهد صحبت کردن به بیش از یک زبان ممکن است تأثیرات مشابهی بر رشد مغز نیز داشته باشد.

دکتر کریستوس پلیاتسیکاس (Christos Pliatsikas) رهبر پروژه و استاد روانشناسی زبان افراد دو و چند زبانه در دانشگاه ریدینگ گفت: ماده خاکستری مغز از سنین پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دست دادن کمتر ماده خاکستری با یادگیری چند زبان

از دست دادن کمتر ماده خاکستری با یادگیری چند زبان