مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:252020-09-06سياسي

شکار به عنوان پتانسیل طبیعت گردی در یزد مورد توجه قرار گیرد


شکار می تواند یکی از پتانسیل های طبیعت گردی یزد و ابزار مدیریت در مناطق حفاظت شده باشد و طبق ضوابط و مقررات انجام شود، - مطرود نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین ایران نژاد صبح امروز در در چهل و سومین نشست کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد با تشریح پتانسیل ها و چالش های طبیعت گردی در استان یزد اظهار داشت: شاید طبیعت گردی بیان کاملی از اکوتوریسم نباشد زیرا اکوتوریسم بیشتر شامل بازدید از مناطق حفاظت شده و کمتر دستکاری شده بشری و بر اساس جاذبه، پایداری اکولوژیک، آموزش مفاهیم محیط زیستی و مشارکت واقعی مردم محلی استوار است.

وی، داشته های استان یزد در حوزه اکوتوریسم را قابل ملاحظه دانست و بیان کرد: عمده اکوتوریسم در هر کشوری بر مناطق حفاظت شده متمرکز است و سطح مناطق حفاظت شده یزد هم از لحاظ کیفی و هم کمّی در کشور قابل ملاحظه است به طوری که از پنج منطقه مصوب حفاظت شده و مدیریت شده کشوری، سه منطقه در یزد وجود دارد.

ایران نژاد عنوان کرد: در زمینه مناطق حفاظت شده در حوزه حیات وحش، یزد با دارا بودن گونه های متفاوتی از پستانداران وحشی، علف خواران بزرگ و پرندگان شکاری از پتانسیل خوبی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار به عنوان پتانسیل طبیعت گردی در یزد مورد توجه قرار گیرد

شکار به عنوان پتانسیل طبیعت گردی در یزد مورد توجه قرار گیرد