مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 10:552020-09-06فناوري

الزام کمیته راهبری رجیستری برای ثبت گوشی مسافری


مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام کرد رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم کارتی امکان پذیر است که حداقل 20 روز از زمان فعال سازی آن گذشته باشد.

- مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام کرد رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم کارتی امکان پذیر است که حداقل 20 روز از زمان فعال سازی آن گذشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور از همان زمان که به عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد، با چالش هایی همراه بود.

در اولین تجربه این طرح که برمبنای IMEI گوشی ها بود، این کد قابل جعل بود و به همین دلیل در جدیدترین اجرای رجیستری، تلاش شد با ترکیب دو شناسه گوشی و سیم کارت به صورت همزمان، از شکست دوباره این طرح جلوگیری شود.

از طرف دیگر، با اجرای رجیستری برای تمامی برندهای گوشی، افرادی که منافعشان از طریق قاچاق تامین می شد، دست به کارهای مختلفی برای دور زدن این طرح زدند.

یکی از این راه ها، واردات چمدانی گوشی های مسافری بود؛ زیرا افرادی که به این شیوه گوشی های خود را وارد می کردند، از پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از معافیت های گمرکی نیز بهره می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام کمیته راهبری رجیستری برای ثبت گوشی مسافری

الزام کمیته راهبری رجیستری برای ثبت گوشی مسافری