مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 11:052020-09-06پزشكي

ممنوعیت مصرف غذاهای چرب و فست فودها در مبتلایان به بیماری کووید 1


کارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: مصرف غذاهای چرب و فست فودها در مبتلایان به بیماری کووید 19 که درد معده و مشکلات گوارشی دارند، - ممنوع است.

مهسا شمشیرگران در گفت و گو با ایسنا گفت: اگر ناراحتی معده ناشی از مسمومیت غذایی یا مشکلات گوارشی باشد، به طور معمول پس از 48 ساعت بهتر می شود و اگر مدت بیشتری طول بکشد، ممکن است از نشانه های زودرس بیماری کووید 19 یا عفونت باکتریایی باشد.

شمشیرگران افزود: غذاهای چرب و فست فودهایی نظیر انواع همبرگر، پیتزا، سوسیس، کالباس و سیب زمینی سرخ شده باعث طولانی شدن مدت هضم شده و سفتی و انقباض روده ها را نیز به همراه دارد.

وی با بیان این که غذاهای چرب سبب بدتر شدن سندروم روده تحریک پذیر در افرادی که نفخ، یبوست و اسهال دارند، می شود، اظهار کرد: مصرف بیش از حد لبنیات می تواند در برخی افراد اسپاسم ایجاد کند که دلیل آن وجود لاکتوز در لبنیات است و برخی افراد به میزان کافی آنزیم لاکتاز برای هضم آن را ندارند که منجر به درد معده، نفخ و تهوع پس از گذشت چند ساعت از مصرف می شوند که با مشاوره با پزشک می توانند از مکمل های حاوی لاکتاز برای کمک به هضم شیر استفاده کنند.

شمشیرگران اضافه کرد: با وجود درد معده بهتر است مصرف شکلات، کاکائو، قهوه و چای و دیگر نوشیدنی های کافیین دار قطع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت مصرف غذاهای چرب و فست فودها در مبتلایان به بیماری کووید 1

ممنوعیت مصرف غذاهای چرب و فست فودها در مبتلایان به بیماری کووید 1