مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-06دانش

دولت مجبور به استفاده از منابع داخلی برای تامین کسری بودجه است


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دولت جهت تامین کسری بودجه به ناچار مجبور به استفاده از منابع داخلی خواهد بود.

- ایسنا/اردبیل عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دولت جهت تامین کسری بودجه به ناچار مجبور به استفاده از منابع داخلی خواهد بود.

محمد روحی عیسی لو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تحریم های آمریکا عملا استفاده از منابع خارجی و استقراض بین المللی جهت تامین کسری بودجه در سال 99 منتفی خواهد بود بنابراین دولت چاره ای جز تامین کسری بودجه از طریق منابع داخلی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در سال آخر قرار دارد بنابراین برای دولت زیاد مهم نخواهد بود که منابع تامین کسری بودجه چقدر به حیثیت دولت لطمه وارد خواهد کرد و از طرف دیگر استقراض از منابع داخلی نیز شاید قدرت تحمل و تامین همه کسری دولت را نداشته باشد.

روحی عیسی لو ادامه داد: به نظر می رسد که دولت جهت تامین کسری بودجه از منابع داخلی از 6 طریق صرف جویی و کاهش تخصیص اعتبار فصل پاییز و زمستان دستگاه های اجرایی، کاهش تخصیص اعتبار نهادهایی که در تولید ناخالص ملی نقشی ندارند، انتشار اوراق قرضه عمومی، اخذ وام و استقراض از موسسات و بنگاه های فرادولتی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مجبور به استفاده از منابع داخلی برای تامین کسری بودجه است

دولت مجبور به استفاده از منابع داخلی برای تامین کسری بودجه است