مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 03:502020-09-07بين الملل

پایان نخستین روز مذاکرات صلح لیبی در مراکش/ ابراز تمایل طرفهای درگیر برای توافق


هیات شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی و هیات پارلمان طبرق در نشست مراکش تمایل خود را برای دستیابی به توافق صلحی که لیبی را به ساحل امن جهت پایان دادن به رنج شهروندان لیبیایی برساند، - هیات شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی و هیات پارلمان طبرق در نشست مراکش تمایل خود را برای دستیابی به توافق صلحی که لیبی را به ساحل امن جهت پایان دادن به رنج شهروندان لیبیایی برساند، ابراز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، هیات های مذکور پس از پایان نخستین روز از نشست خود در بوزنیقه در نزدیکی رباط، پایتخت مراکش در کنفرانسی مطبوعاتی از تلاش های مراکش برای ایجاد فضایی برادرانه و مناسب که به دست یابی به یک راه حل برای بحران لیبی و پیشبرد این کشور به سمت ساحل امن کمک کند، تقدیر کردند.

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش اعلام کرد که پویایی مثبتی که اخیراً شکل گرفت و عبارت از توافق آتش بس و ارائه ابتکارعمل هایی از سوی طرف های لیبیایی است، می تواند زمینه ای را برای دست یابی به راه حلی درخصوص بحران فراهم کند.

بوریطه در سخنان آغازین خود در گفتگوهای لیبی میان هیات شورای عالی دولت وفاق ملی و هیات اعزامی پارلمان طبرق تصریح کرد که دست یابی به راهکاری برای برون رفت از بحران لیبی، باید بر مبنای سه اصل اساسی باشد؛ نخست روحیه ملی، دوم اینکه راه حل فقط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نخستین روز مذاکرات صلح لیبی در مراکش/ ابراز تمایل طرفهای درگیر برای توافق

پایان نخستین روز مذاکرات صلح لیبی در مراکش/ ابراز تمایل طرفهای درگیر برای توافق