مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 04:052020-09-07اقتصادي

تپه «معصوم زاده» بجنورد کاوش باستان شناختی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از آغاز مطالعات فراگیر باستان شناختی در تپه معصوم زاده بجنورد بااعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: انجام مطالعات فراگیر باستان شناختی در اولویت اول و شرط لازم برای ارائه برنامه های آمایشی و حفاظتی است که این مهم در محوطه معصوم زاده بجنورد هم زمان با شهریورماه جاری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: این مطالعات باستان شناختی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال و با سرپرستی دکتر زهرا لرزاده و با رویکرد توجه به منظر تاریخی شهر بجنورد انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امیدواریم با افزایش همکاری دستگاه ها و نهادهایی ازجمله شهرداری در راستای ساماندهی محوطه، هم زمان با مطالعات باستان شناختی این محوطه مهم بجنورد که بخشی از سند هویت شهر را در خود جای داده است، عملیات پاک سازی و مرحله مقدماتی ساماندهی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم پژوهش های بلندمدت، توان بالقوه ای که حیات پایدار این شهر را تضمین می کند، شناسایی کنیم و برای حفظ اصالت و ارزش های اقتصادی، تاریخی و فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه «معصوم زاده» بجنورد کاوش باستان شناختی می شود

تپه «معصوم زاده» بجنورد کاوش باستان شناختی می شود