مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-07اقتصادي

واکسیناسیون 2 میلیون قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل


رییس اداره طیور دامپزشکی لرستان گفت: 2 میلیون و 400 هزار قطعه طیور در استان وجود دارد که در طرح واکسیناسیون پیش رو، بیش از 80 درصد آن ها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

- عزیزاله نورالهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به آغاز واکسیناسیون طیور بومی در سراسر لرستان، اظهار کرد: از هفته آینده واکسیناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل شروع می شود.

وی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 400 هزار قطعه طیور در استان وجود دارد که در طرح واکسیناسیون پیش رو، بیش از 80 درصد آن ها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

رییس اداره طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بیماری خاصی طیور استان را تهدید نمی کند، گفت: مهرماه سال گذشته شاهد شیوع بیماری نیوکاسل در بین طیور بومی استان بودیم که خوشبختانه با کنترل به موقع جلوی تلفات گسترده گرفته شد.

نورالهی بیان داشت: از این رو امسال به منظور پیشگیری از ابتلای طیور بومی به این بیماری، اقدام به واکسینه کردن آن ها قبل از شروع فصل پاییز خواهیم کرد.

وی، تهیه و توزیع اغلب واکسن های طیور را رایگان خواند و افزود: عرضه بسیاری از واکسن ها همچون آبله و شاربن برای دام دار رایگان است، ضمن اینکه خدمات واکسیناسیون نیز به صورت رایگان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 2 میلیون قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل

واکسیناسیون 2 میلیون قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل