مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:252020-09-07سياسي

ایران جایگاه دهم جهان در ثبت آثار تاریخی را دارد/ثبت 24 مکان تاریخی


مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ایران رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی را دارد، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عزیزی صبح امروز  در جلسه ثبت جهانی اورامان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ثبت جهانی منطقه اورامان یک فرصت مناسب برای معرفی بافت های تاریحی و دیدنی ایران است و این کار می تواند برای دنیا به عنوان یک پایلوت شناخته شود.

ثبت 24 مرکز ایران در یونسکو وی خاطرنشان کرد: تخت جمشید، میدان نقش جهان و چغازنبیل سه اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و با توجه به مشکلات جنگ تا سال 83 نتوانستیم آثار جدیدی را به ثبت برسانیم و امروز این تعداد به 24 مرکز رسیده است.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ایران رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی را دارد، گفت: ارتقای این جایگاه می تواند در توسعه گردشگری کشور بسیار تاثیرگذار باشد چرا که وقتی اثری ثبت جهانی می شود به عنوان منطقه گردشگری به گردشگران خارجی معرفی می شود.

عزیزی از حضور  ارزیاب یونسکو برای بازدید از منطقه اورامان طی دو هفته آینده در استان خبر داد و گفت: باید مشکلات این منطقه را رفع کنیم تا ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جایگاه دهم جهان در ثبت آثار تاریخی را دارد/ثبت 24 مکان تاریخی

ایران جایگاه دهم جهان در ثبت آثار تاریخی را دارد/ثبت 24 مکان تاریخی