مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:252020-09-07فناوري

دنیا با سونامی نزدیک بینی روبروست


رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: استفاده از تکنولوژی های جدید چون گوشی تلفن همراه و رایانه دنیا را با سونامی نزدیک بینی روبرو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، سعید شاهپری افزود: طبق پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی تا سال 2050 میلادی بیش از 50 درصد مردم دنیا نزدیک بین خواهند شد و این آمار در برخی کشورهای آسیایی تا 90 درصد پیش بینی می شود.

وی به قانون 20-20-20 اشاره کرد و بیان کرد: طبق این قانون به ازای هر 20 دقیقه کار با دستگاه هایی چون رایانه، تبلت، گوشی تلفن همراه، چشم بایستی 20 ثانیه به نقطه ای دورتر که تقریبا در فاصله 20 فوتی از فرد قرار داشته باشد نگاه کند تا آسیب های وارده به حداقل ممکن برسد.

رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان با مشارکت سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: امسال به روال سالیان قبل این طرح اجرایی شده است اما به خاطر شیوع کرونا مراجعه به مهدهای کودک و سایر مراکز از دستور کار خارج شده است.

در حال حاضر سطح یک غربالگری در سطح شهر مشهد و با همکاری دفاتر اپتومتری برای کودکان 3 تا 6 ساله در حال اجرا است.

شاهپری ادامه داد: متقاضیان بهره مندی از خدمات غربالگری تبلی چشم با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه می توانند به 70 مرکز داوطلب ارائه دهنده خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا با سونامی نزدیک بینی روبروست

دنیا با سونامی نزدیک بینی روبروست