مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:302020-09-07سياسي

ایران در رتبه دهم دنیا در ثبت جهانی آثار تاریخی قرار دارد


مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی گفت: امروز در رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی هستیم و ارتقای این جایگاه می تواند در توسعه گردشگری کشور بسیار تاثیر گذار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد عزیزی صبح امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی ثبت جهانی اورامان، اظهار کرد: ثبت جهانی منطقه اورامان یک فرصت مناسب برای معرفی بافت های تاریحی و دیدنی ایران است و این کار می تواند برای دنیا به عنوان یک پایلوت شناخته شود.

وی افزود: تا پیش از انقلاب تنها تخت جمشید، میدان نقش جهان و چغازنبیل سه اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو بودند و با توجه به مشکلات جنگ تا سال 83 نتوانستیم آثار جدیدی را به ثبت برسانیم ولی امروز این تعداد را به 24 مرکز رسانده ایم.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: امروز در رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی هستیم و ارتقای این جایگاه می تواند در توسعه گردشگری کشور بسیار تاثیر گذار باشد چرا که وقتی اثری ثبت جهانی می شود، به عنوان منطقه گردشگری به گردشگران خارجی معرفی می شود.

عزیزی یادآور شد: با توجه به اینکه طی دو هفته آینده ارزیاب یونسکو برای بازدید از منطقه اورامان حضور می یابد، باید مشکلات این منطقه را رفع کنیم تا آداب و رسوم و بافت تاریخی منطقه را حفظ کنیم تا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در رتبه دهم دنیا در ثبت جهانی آثار تاریخی قرار دارد

ایران در رتبه دهم دنیا در ثبت جهانی آثار تاریخی قرار دارد