مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:302020-09-07اقتصادي

مشاغل سنتی رو به افول آذربایجان غربی


امروز بازار مشاغل سنتی آذربایجان غربی نظیر چلنگری، جولایی، تنور سازی و حتی هنرهای دیگر بسیار سرد شده و رونق چندانی ندارد.

- مشاغل سنتی که روزگاری علاوه بر ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی برای بخش زیادی از مردم، نوعی هنر و صنعت به شمار می آمدند، این روزها آخرین نفس های خود را می کشند و می روند تا برای همیشه به فراموشی سپرده شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، بافت انواع زیراندازها، ساخت و پرداخت چاقو، رویگری، سفیدکردن ظروف مسی و پنبه زنی، نمونه ای از صدها شغل مختلف هستند که دیگر رنگ و رویی در اقتصاد امروز ایران و آذربایجان غربی ندارند و روز به روز به سمت انقراض و پایان کار نزدیک میشوند.

تغییر ذائقه مردم، ورود بی رویه کالاهای لوکس به بازار از طریق معابر رسمی و غیر رسمی و کشورهای دیگر، بی تفاوتی به داشته های فرهنگی و عدم حمایت متولیان امر، مرگ این مشاغلی سنتی و هنرهای دستی را ساعت به ساعت نزدیکتر می کند.

دور از حقیقت نخواهد بود اگر بگوییم ناقوس مرگ مشاغل و هنرهای کهن دیار رنگین کمان اقوام و ادیان نواخته شده و فعالان هرکدام از این مشاغل از انگشتان دست تجاوز نمی کند؛ کارگاهایشان خالی از شاگرد و مشتری شده و محله های منسوب به این مشاغل در ارومیه و دیگر شهرها را غبار فراموشی گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل سنتی رو به افول آذربایجان غربی

مشاغل سنتی رو به افول آذربایجان غربی