مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-07اقتصادي

70 درصد زیتون طارم به صورت کنسروی برداشت می شود


سالانه 70 درصد محصول زیتون به صورت کنسروی برداشت می شود.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی طارم گفت: سالانه 70 درصد محصول زیتون به صورت کنسروی برداشت می شود.

مجتبی اسکندری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه باغات زیتون این شهرستان با سطح زیر کشت 20 هزار و 500 هکتار بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات کشاورزی طارم به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از این میزان 16 هزار هکتار باغات بارده و 4500 هکتار باغات غیربارده و جوان است.

وی افزود: این شهرستان با بیش از 20 درصد سطح زیر کشت و 40 درصد تولید محصول زیتون، رتبه اول زیتون را در سطح کشور دارا است و بسیاری از تولیدکنندگان برتر زیتون کشور از طارم معرفی می شوند.

اسکندری با اشاره به این مطلب که هر ساله برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 25 هزار تن محصول زیتون از سطح باغات بارده این شهرستان برداشت شود.

این مسئول با بیان اینکه سالانه 70 درصد محصول زیتون به صورت کنسروی برداشت می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود حدود 17 هزار و 500 تن محصول برای فرآوری کنسروی برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم، تعداد بهره برداران زیتون در این شهرستان را 8700 نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع 250 هزار نفر روز در برداشت زیتون مشغول بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد زیتون طارم به صورت کنسروی برداشت می شود

70 درصد زیتون طارم به صورت کنسروی برداشت می شود