مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 07:402020-09-07بين الملل

بایدن: مخترع لامپ یک سیاه پوست بود، نه ادیسون!


جو بایدن در سخنرانی تبلیغاتی اش این بار به مخترع لامپ متوسل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جو بایدن نماینده حزب دموکرات در دیدار از شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین ادعا کرد که مردی سیاه پوست لامپ برق را اختراع کرده است نه مردی سفیدپوست به نام ادیسون.

بایدن این اظهارات را در بخشی از سخنان خود در کلیسای گریس لوترن ابراز داشت که بعد از ملاقات با خانواده جیکوب بلیک مرد سیاه پوستی که در ماه اوت مورد اصابت چندین گلوله ماموران پلیس قرار گرفت، به آنجا رفت.

بایدن که وعده داد در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری وضعیت عدالت نژادی کشور را بهبود خواهد بخشید، از فقدان تنوع و نمایندگی از تمام اقشار جامعه در تدریس تاریخ شکایت کرد.

او گفت: واقعا محض رضای خدا هم که شده چرا ما در کلاس های تاریخ، تاریخ درس نمی دهیم؟ مردی سیاه پوست لامپ برق را اختراع کرد نه مرد سفیدپوستی به نام ادیسون .

وقایع این چنینی زیادی وجود دارد، ولی آیا کسی این را می دانست؟ او همچنین به کشتار سال 1921 شهر تولسا و تخریب وال استریت سیاه در ایالت اوکلاهاما اشاره کرد، که آن هم در مدارس تدریس نمی شود.

ظاهرا معاون اول سابق رییس جمهور به لوییس هاوارد لاتیمر مخترع سیاه پوست امریکایی اشاره داشت که روی طراحی و تولید لامپ برق و تلفن کار می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: مخترع لامپ یک سیاه پوست بود، نه ادیسون!

بایدن: مخترع لامپ یک سیاه پوست بود، نه ادیسون!