مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 08:002020-09-07سياسي

نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است


استاد حوزه علمیه قم از مؤمنان خواست تا با نامگذاری فرزندان و نوه های خود به نام مبارک خاندان رسالت و امامت، نوعی از ولایت پذیری خود را به نمایش بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم اظهار کرد: روایت است که روزی حضرت رسول الله (ص) از اصحاب خویش درباره مستحکم ترین دستگیره ایمان پرسیدند و هر یک از اصحاب پاسخ هایی مانند نماز و روزه دادند، اما پیامبر خدا در ادامه فرمودند مستحکم ترین دستگیره ایمان، دوستی برای خدا و دشمنی برای خداست.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل است که به ما توصیه شده تا هر روز زیارت عاشورا را بخوانیم، چراکه این زیارت سرشار از مفهوم الحبّ فی الله و البُغض فی الله یا همان دوست داشتن برای خدا و دشمن داشتن برای خداست.

نویسنده کتاب اصول اعتقادات در 40 درس با اشاره به اینکه شرکت در مجالس ذکر اهل بیت (ع) نیز نوعی از همین دوستی با دوستان خدا برای خدا و دشمنی با دشمنان خدا برای خداست تصریح کرد: معصومین (ع) به ما توصیه کرده اند تا فرزندان و حتی نوه و نتیجه خود را به نام مبارک اهل بیت (ع) نامگذاری کنیم، تا آن جا که حضرت رسول الله (ص) در این باره شخصا نام های بد افراد را تغییر می دادند و به مردم می فرمودند اگر کسی می خواهد حاضرم برای فرزندانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است

نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است